FANDOM

TES logo Tento článek pojednává o tématu ze světa
The Elder Scrolls
TES logo

TESO - Jorunn

Velekrál Jorunn.

Jorunn (* 546 2V)[1] byl skyrimský velekrál, vůdce Ebonheartského paktu. Jeho matkou byla královna Mabjaarn Ohnivý vlas, měl starší sestru Nurnhildu.[1]

Život Editovat

Jakožto druhé dítě neměl nárok na korunu.[1] Jelikož byl talentovaným zpěvákem, byl vyslán studovat bardství do Skaldova útočiště nedaleko Riftenu.[1] V té době získal svou přezdívku "skaldí princ".[1] Za svého mládí navštívil různá místa jako jsou Žalovín, Stormhold, Sutch, Elinhir a Samotu.[1] Jeho život se změnil v roce 572 2V, kdy byl Větrný Žleb napaden Akaviřany.[1] Jorunn se tehdy nacházel v Riftenu a vydal se na pomoc své matce. Dorazil však pozdě, Větrný Žleb byl plný nepřátel a jeho matka i se sestrou padly při obraně města.[1] Jorunn, nyní již král, se vydal zpět do Riftenu, kde se opevnil s nordským vojskem.[1] Akavirský velitel Ada'Soom Dir-Kamal se městu vyhnul a pokračoval dále do Morrowindu.[1] Jorunn se ho jal pronásledovat a v bitvě u Kamenopádu ho, spolu s dunmerskými oddíly vedenými Almalexií a argoniánskými námořníky v čele s trojící bojových mágů, porazil.[1] Poté byl korunován skyrimským velkokrálem.[1]

Reference Editovat

  1. 1,00 1,01 1,02 1,03 1,04 1,05 1,06 1,07 1,08 1,09 1,10 1,11 Jorunn, král skald