FANDOM

Forgotten Realms logo Tento článek pojednává o tématu ze světa
Forgotten Realms
Forgotten Realms logo

Historie Halruaa (v originále History of Halruaa) je kniha.

Text Editovat

Halruaa bylo osídleno před staletími kouzelníky, prchajícími před Phaerimmy z toho, co se stane pouští Anauroch. První kouzelníci přiletěli v unikátních létajících lodích, vynalezených v Netherilu, a našli zde nádherný a bohatý stát osídlený pouze pasáky a obrovskými stády aurochů a divokých rothů. Zde se rozhodli kouzelníci zůstat a čelit Phearimmům, pokud by je pronásledovali. To se však nikdy nestalo, ale přesto se Halruaa od té doby muselo bránit nájezdům všech okolních zemí.

Po staletí Dambrath nohokrát zaútočil a vyplenil halruanské přístavy a hranice. Jednou Dambraňané, vedení barbarem odolným veškeré magie, zabrali veškeré území jižně od jezera Halruaa. Nakonec byli poraženi v bitvě velikým arcimágem Mycontilem, který zabil jejich vůdce. Čtyřicet tisíc Dambraňanů zaútočilo a bylo zastaveno 500 Halruaňany. Více než 200 halruanských čarodějů, včetně Mycontila, v této bitvě padlo.

Poslední útok na Halruaa se odehrál před méně než 100 lety skrze Telathský průsmyk. Vedl ho mocichtivý král Lapaliiye. Spolčil se s bandity z plání, avšak Halruaňané tentokrát byli schopni shromáždit větší sílu, sestávající jak z válečníků tak z kouzelníků na svých létajících lodích. Útočníci byli snadno odraženi.

Halruaa také utrpělo občanskou válkou před 500 lety, když skupina mágů obhajovala nové pokusy v magii, které by neschálil ani Netheril. Tito odpadlíci byli vyhnání ze země, ale po svém odchodu založil Thay. Alespoň tak je to vyprávěno v Halruaa.

Od té doby žilo Halruaa v míru (žádné vyhlášené války), ačkoliv stále trpělo z nájezdů dambratských pirátů, lupičů z plání, divochů z Mhairského pralesa a jakýchkoliv pirátů, nájezdníků či hladových čarodějů, kteří si usmysleli, že magie a bohatství roste v Halruaa na stromech.

Tyto neustálé nájezdy udělali z Halruaňanů velmi obranářské, bojovné a tradicionalistické lidi. Lidé říkají, že kouzelníci je vždy vedli a kouzelníci je také vždy povedou.

Výskyt Editovat