FANDOM

Battle for Wesnoth logo Tento článek pojednává o tématu ze světa
Battle for Wesnoth
Battle for Wesnoth logo

Haldrik I. byl král Wesnothu, zakladatel tohoto království. Byl synem stormvalského krále Eldarika IV.

Život Editovat

V roce 5 BW bylo království Stormvale napadeno skřety. Haldrik, spolu se svým otcem, připravili obranu, avšak nakonec došlo k evakuaci obyvatel před skřetí převahou. Král Eldarik se obětoval, aby princi Haldrikovi a svému lidu poskytl šanci na únik. Haldrik se tak stal vůdcem uprchlíků ze severozápadu Zeleného ostrova a probojoval si cestu až do Přístavu jasných vod.[1] Cestou do přístavu se mu podařilo získat Ohnivý rubín od lorda-licha Lenvana. Přístav pak bránil tak dlouho, až lidská flotila evakuovala všechny uprchlíky do přístavu Jižního zálivu. Haldrik opustil město se svými bojovníky jako poslední.[1] V Jižním zálivu vedl spolu s králem Addroranem IX. obranu proti skřetům, než se sestavila velká flotila, která přepravila lidi na Velký kontinent na východě.[1] Zde Haldrik narazil na elfy, kteří, po splnění čtyř úkolů, souhlasili s usazením lidí na místních pláních. Haldrik poté odrazil útok skřetů, kteří ho pronásledovali, a zničil jejich vůdce lorda-licha Jevyana.[1] Po porážce Jevyana se Haldrik prohlásil králem Wesnothu.[1]

Rodina Editovat

Oženil se s Jesenou, paní Wesanů, čímž zpečetil sjednocení lidu Zeleného ostrova a Wesanů. Spolu měli několik dětí.[1]

Reference Editovat

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 Kampaň Vznik Wesnothu